Toscano Bölgesine Gezi

TOSKANO

Minik köyler, yemyeşil tepeler, şarap bağları, zeytinlikler ve sanat.  İşte TOSKANO…
Evet bir kez daha Toskano  bölgesindeyim .  Eğer sizde benim gibi yemyeşil vadileriyle, gürültüden uzakta yöresel  lezzetlerin ve şarabın tadını mı çıkarmak istiyorsunuz.  O zaman size önerim nefes kesen doğası ile Toskano böigesi…
Yola 14 kişi çıktık. Komşularım hepsi birbirinden şeker  insanlar… İlk günümüz de Bolonya’dan şarapları ile ünlü Chianti bölgesine hareket ettik. Öğle yemeğimizi Chianti bölgesinin Michlen yıldıza sahip gurme restaurantı  Albergaccio di Castellina’da, bölgeye özgü şaraplar eşliğinde lezzetli yemeklerimizi yedik. Buraya yolunuz düşer ise mutlaka ve mutlaka kuzu etini yemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Yemek sonrası Ortaçağ’dan kalma Toscana’nın en ünlü kasabalarından Borga Medievale di  Monteriggioni’ye gittik. Çok minik şirin bir kasaba… Ardından kalacağımız Castello del Nero  otele vardığımızda hafif yorgunluk belirtileri başlamıştı. İlk günü yorgun olacağımızı düşünerek akşam yemeğini otelde yemeği  planlamıştık.  Otelin restoranı Tende Rosse restoranınnda yedik  fakat bu kadar özel bir ortamda, yemekler bana göre hayal kırıklığı idi. 2.günümüzde rotamız Ortaçağdan kalma Montalcino Bölgesi’ne 14.yy dan kalma kaleleri, daracık sokakları, yerel  el işi ürünlerinin satıldığı minik köyde gezdik.  Buraları gezerken hayretler içinde kalıyorum. Hiç mi bir aykırılık olmaz. Bu kadar mı insan tarihine sahip çıkarda böyle korur. Öğle saatlerinde dünyaca ünlü Brunello di Montalcino şaraplarının üretildiği tesislerin de bulunduğu Banfi Şarap  bağları ve tesislerini ziyaret ettik. Çevre, sosyal  ve etik sorumluluk  ve müşteri memnuniyeti bazında dünyaca 1.lik almış söz konusu şaraplar aynı zamanda 2010 yılında İtalyan sommelier Birliği tarafından İtalyan Şaraplarının oscarını da almış.  Öğle yemeğini de burada Taverna Banfi’de  yedik. Yemekler gayet başarılı idi. Buradaki yemek önerim tavuk yemeği  ve ricotta peyniri ile yapılan tartı öne çıkan lezzetlerdi. Otele döndükten sonra o kadar güzel bir yağmur başladı ki şemsiyelerin altında oturup bu şahane ortamı içime sindirdim. Arkadaşlarımızın kimi otelin spasında, kimi odasında dinlenmeyi tercih etti ve akşam yemeği için tekrar yollara koyulduk. Yaklaşık 1 saatlik yolculuk sonunda 10.yy dan kalma Cantinetta di Rignana’ya vardık. Rustik bir atmosfere sahip restoran beklentimin çok altındaydı. Buradan size önereceğim sadece peynirleri…  Ertesi gün yol çizelgemiz Toscana bölgesinin merkezinde Chianti ve Maremma tepelerinin ortasında Bölgenin öne çıkan şehirlerinden Siena’ya gittik. Bu şehre ikinci gelişim beni burada en çok etkileyen şehrin tamamı aynı renk nasıl desem sarımsı kızıl bir renk. kendimi bu seyahatte ortaçağda yaşıyor gibi hissettim. Herşey o kadar o zamandan kalmış ki. Burada Avrupa’nın en büyük meydanları arasında gösterilen Piazza del Campo meydanında her yıl 2 temmuzda elemesi 16 agustos finali yapılan Palio at yarışlarından dolayı  o tarihlerde Siena turist akınına uğrarmış. Ayrıca bence Siena’daki katedral  gerek iç, gerek dış süslemeleri ve heybeti  ile tüm Toscana’nın   en etkileyici dini yapısı…  Öğle yemeğimizi  Siena’nın en eski restaurantı  Enoteca Tre Cristi’de yedik.  Çok lezzetli bir yemekti. Bir daha Siena’ya gidersem yine burada yemek isterim. Ardından yolumuz Floransa’ya doğru oldu yarım günümüzü Floransa’nın güzel sokaklarında dolaşıp güzel kahvelerini içerek geçirdik. Ve Seyahatimizin son akşam yemeğini michlen yıldıza sahip Osteria di Passiniano Restaurant’ında yedik. Tam bir final yemeği oldu. Sıralama yapmak gerekirse seyahatin en lezzetli yemeğini burada yedik. Ertesi sabah hava alanına doğru yola çıktık. Bir güzel seyahati daha sonlandırmış oldum. Güzel anılar ve güzel dostlarla güzel anlar paylaşmak çok güzeldi.

Borga Medievale di Monteriggioni

Ortaçağ'dan kalma küçük bir kasaba

Albergaccio di Castellina restoran

Albergo del Nero Otel

Castello Del Nero Otelin terası

Banfi Şarapları

Banfi Şaraplarının üretildiği ve satıldığı tesisler

Banfi

Monteriggioni

Otelimizin havuzu

OSTERİA Dİ PASSİNİANO RESTAURANT

Siena'da Palio at yarışlarının yapıldığı zaman Campo meydanı bu kadar kalabalık oluyormuş.